Forum - Fiat Multipla

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GroepenGroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Cruise control Gold

Plaats reactie    Forum - Fiat Multipla forum index -> Onderhoud - Reparaties
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hjsimo
Gast

BerichtGeplaatst: Wo 30-01-08 14:17    Onderwerp: Cruise control Gold Reageer met quote

Door de Fiat garage is indertijd de geleverde cruise control van mijn Multipla diesel vervangen door één van de fa. Gold. Daarmee is mij enige tijd gelden het volgende overkomen:
Na een bocht, tijdens het schakelen na een hoger versnelling bleef het gaspedaal ineens hangen. Daadoor schoot de auto naar voren, kon ik nog net een fietser ontwijken en met slippende koppeling aan de kant komen. Na een geweldige hoop gedonder heeft uiteindelijk de ANWB (die zich nou ook niet direct meewerkend opstelde, om het maar voorzichtig te zeggen, daar ben je nou al tientallen jaren lid voor....) een expertise onderzoek gedaan (op mijn kosten, dat wel). Oorzaak beleek een verkeerde montage van de cuisecontrol waardoor de kabel ergens tussen kon blijven haken.
Uiteindelijk heeft het gelukkig geen persoonlijke ongelukken of letsel veroorzaakt, maar heeft het me een hoop ellende en veel geld gekost. Een nieuwe cruisecontrol heb ik niet meer laten monteren. De fa. Gold wilde niet erg meewerken, ik had al kosten genoeg gehad en mijn vertrouwen in die spulen was al fors gedaald ook.
Heb je dus zo'n cruisecontrol, laat dan een onafhankelijke derde hem controleren. Zit de kabel wel beweeglijk aan het pedaal, zitten er geen blokjes en montagestukjes aan de kabel die ergens achter kunen haken.
groeten,

Paul
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
   Plaats reactie    Forum - Fiat Multipla forum index -> Onderhoud - Reparaties Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: