Forum - Fiat Multipla

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GroepenGroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ophangmechanisme reservewiel

Plaats reactie    Forum - Fiat Multipla forum index -> Onderhoud - Reparaties
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hijlkema
Nieuw lid

BerichtGeplaatst: Di 06-03-07 17:31    Onderwerp: Ophangmechanisme reservewiel Reageer met quote

Beste multilplisten,

Hoewel doorgaans zeer tevreden, heb ik recentelijk toch opnieuw een zwak puntje vast moeten stellen aan de multipla. Een paar weken geleden had ik een lekke band. (Mijn eerste in 20 jaar) Bij het laten zakken van het reserve wiel merkte ik dat dit moeizaam ging. Afijn.. niet verbaasd want immers nooit gebruikt. Bij nader inzien bleek het mechaniek echter wel naar z'n grootje. (Is een pracht onnodig ingewikkeld onderdeel, dat in elkaar gepopnageld zit, en dat je niet kunt repareren.) Ik een nieuwe bestellen bij de dealer, in de veronderstelling dat er vast niet veel zullen zijn die een dergelijk onderdeel bestellen! Tot mijn verbazing heeft ie er echter al meerdere mogen leveren. Zoals gezegd een zwakke plek. Kosten € 157,- zelf gemonteerd. Voor degene die er ook mee te maken krijgt; zelfmontage is aan te bevelen. 4 moeren los, hooguit 10 minuten werk. Veel eenvoudiger wordt't niet!

Groet,

Henk Hijlkema
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gerard 2
Nieuw lid

BerichtGeplaatst: Do 03-01-08 19:40    Onderwerp: Re: Ophangmechanisme reservewiel Reageer met quote

Hijlkema schreef:
Beste multilplisten,

Hoewel doorgaans zeer tevreden, heb ik recentelijk toch opnieuw een zwak puntje vast moeten stellen aan de multipla. Een paar weken geleden had ik een lekke band. (Mijn eerste in 20 jaar) Bij het laten zakken van het reserve wiel merkte ik dat dit moeizaam ging. Afijn.. niet verbaasd want immers nooit gebruikt. Bij nader inzien bleek het mechaniek echter wel naar z'n grootje. (Is een pracht onnodig ingewikkeld onderdeel, dat in elkaar gepopnageld zit, en dat je niet kunt repareren.) Ik een nieuwe bestellen bij de dealer, in de veronderstelling dat er vast niet veel zullen zijn die een dergelijk onderdeel bestellen! Tot mijn verbazing heeft ie er echter al meerdere mogen leveren. Zoals gezegd een zwakke plek. Kosten € 157,- zelf gemonteerd. Voor degene die er ook mee te maken krijgt; zelfmontage is aan te bevelen. 4 moeren los, hooguit 10 minuten werk. Veel eenvoudiger wordt't niet!

Groet,

Henk Hijlkema
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
gerard 2
Nieuw lid

BerichtGeplaatst: Do 03-01-08 19:41    Onderwerp: Re: Ophangmechanisme reservewiel Reageer met quote

Hijlkema schreef:
Beste multilplisten,

Ik heb afgelopen mei ook een kapotte reservewiel ophanging gehad.
Na wat googlen, de fa Tuynder in Hoofddorp gevonden, www.tuynder.nl.
Die heeft alles voor Fiat, Alfa en Lancia.
Prijs incl BTW 110,= euro
Gerard Rijntjes

Groet,

Henk Hijlkema
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Multi-Kei
Nieuw lid

BerichtGeplaatst: Zo 13-01-08 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfde probleem gehad vorig jaar, rondgezocht bij slopers (internet en bellen, kost wel even wat tijd) en voor 25,- zelf het takelsysteem onder een andere Multipla vandaan gehaald. Inderdaad maar even werk. Wellicht een optie voor de volgende keer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam
arry

BerichtGeplaatst: Wo 16-01-08 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ik een gastank achterin heb is de reservewielophanging ook weggehaald.
Als iemand interesse heeft wil ik wel tussen de waardevolle (rotzooi volgens anderen) spullen in de schuur kijken.
Harry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
arry

BerichtGeplaatst: Do 28-02-08 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Niet meer aanwezig, is vandaag opgehaald.
Harry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
   Plaats reactie    Forum - Fiat Multipla forum index -> Onderhoud - Reparaties Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: