Forum - Fiat Multipla

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GroepenGroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Reparaties/Onderhoud
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie    Forum - Fiat Multipla forum index -> Onderhoud - Reparaties
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hjsimo
Gast

BerichtGeplaatst: Do 13-02-03 18:56    Onderwerp: Reparaties/Onderhoud Reageer met quote

Op deze thread kan iedereen zijn kosten kwijt t.a.v. onderhoudsbeurten, opgelopen mankementen (klein en groot) en verrichte reparaties.
Wellicht dat we inzicht krijgen in de verschillen.
Naar boven
Bemer

BerichtGeplaatst: Do 13-02-03 18:59    Onderwerp: Re: Reparaties/Onderhoud Reageer met quote

Bij km-stand 14400 heeft mijn rechterruitensproeier het begeven. De spuitmondunit (erg klein) is uit het omhulsel verdwenen. Via de dealer is met spoed een nieuwe besteld (garantie gevalletje)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Multikoe

BerichtGeplaatst: Do 13-02-03 21:38    Onderwerp: Re: Reparaties/Onderhoud Reageer met quote

Op de Yahoo-club is daar al een paar weken wat discussie over. Het schijnt daar schering en inslag te zijn dat de Washer-nozzles eraf springen. Je bent dus niet de enige...

Nog een waar ze daar veel last van hebben: vastgevroren handremkabels. Schijnt dat de rubberen afdichtdoppen stukgaan, er komt water in en dat bevriest.

Chiel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hjsimo
Gast

BerichtGeplaatst: Wo 05-03-03 18:10    Onderwerp: Re: Reparaties/Onderhoud Reageer met quote

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor de 60.000km beurt. De dealer kon mij melden dat er dan direct een nieuwe distrbutie riem in word gelegd. Nadat ik de dealer zeer verbaasd had gevraagd waarom zei hij dat men hem eerst verving bij 120.000, toen bij 80.000 maar dat men tegenwoordig dit al doet bij 60.000km omdat "het regelmatig voorkomt dat de snaar het eerder begeeft". Nadat ik hem had uitgelegd met een simpele rekensom dat deze bij mij dan om de 1.5 jaar vervangen wordt (+/- 40.000km pj) a €450 ik hierbij toch een wel vraagteken zet.
ik rij van deze 40.000 km ongeveer 30.000km snelweg.
Nu zijn er nog meer mankementen
*dakt lekt bij de antenne
*nieuwe remblokkken
*gerommel bij de stabilisator stangen
*als ik de achteruitwisser aanzet vallen af en toe mijn boxen (radio) weg
*vervangen glas mistlamp

Wie heeft er ook van die ervaringen van de distributie riem?

Ik zou toch zeggen dat Fiat er manco aan is dat deze snaar het begeeft, wellicht kunnen ze er een ontwikkelen die wel 120.000 km meegaat (kan ik er toch 3jaar mee doen). Toch rijd ik nog met veel plezier in deze auto

ik houd jullie op de hoogte van de daadwerkelijk gemaakte kosten

p.s. eerdaags volgt foto
Naar boven
Bemer

BerichtGeplaatst: Do 06-03-03 16:29    Onderwerp: Re: Reparaties/Onderhoud Reageer met quote

In het archief staat ook een stuk info omtrent het wisselen bij 60000 km. Er wordt zelfs vermeld dat het op instructie van Fiat NL is. Het komt mij vreemd voor. Zou Fiat het risico wel durven lopen voor de mensen die 24 maanden of langer volledige garantie hebben ? Cf. het instructieboekje is het bij 120000 km. Ik zal eens een mailtje proberen richting Fiat NL.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
hjsimo
Gast

BerichtGeplaatst: Wo 19-03-03 17:35    Onderwerp: Re: Reparaties/Onderhoud Reageer met quote

Ik had nog beloofd om terug te komen op de 60.000km beurt.
Bij deze.

Beurt inclusief een aantal “kleine” zaken vervangen ongeveer €400

Nu het volgende: ondanks afspraak waarbij de distributiesnaar was afgesproken hadden ze deze niet op voorraad. Maar er kwamen nog meer mankementen.
· Distributieriem
· V-riem
· Stabilisatorstangen
· Remschijven en blokken (voor)
· Remvloeistof
Hiervoor diende een nieuwe afspraak gemaakt te worden. Kosten hiervoor kwamen op €1125
Nu vond ik dit toch wel veel en besloot om eens te informeren bij een andere FIAT dealer in onze stad.
Voor dezelfde zaken rekent deze nog geen €900.
Door niet zomaar klakkeloos te berusten en even rondvragen scheelt dit mij toch een smak geld (reken maar een terug naar de ouderwetse gulden.

WKramer
Naar boven
hjsimo
Gast

BerichtGeplaatst: Wo 19-03-03 17:37    Onderwerp: Re: Reparaties/Onderhoud Reageer met quote

Ik had nog beloofd om terug te komen op de 60.000km beurt.
Bij deze.

Beurt inclusief een aantal “kleine” zaken vervangen ongeveer €400

Nu het volgende: ondanks afspraak waarbij de distributiesnaar was afgesproken hadden ze deze niet op voorraad. Maar er kwamen nog meer mankementen.
· Distributieriem
· V-riem
· Stabilisatorstangen
· Remschijven en blokken (voor)
· Remvloeistof
Hiervoor diende een nieuwe afspraak gemaakt te worden. Kosten hiervoor kwamen op €1125
Nu vond ik dit toch wel veel en besloot om eens te informeren bij een andere FIAT dealer in onze stad.
Voor dezelfde zaken rekent deze nog geen €900.
Door niet zomaar klakkeloos te berusten en even rondvragen scheelt dit mij toch een smak geld (reken maar een terug naar de ouderwetse gulden.

WKramer
Naar boven
amstel

BerichtGeplaatst: Wo 09-04-03 17:43    Onderwerp: Re: Reparaties/Onderhoud Reageer met quote

wordt de distributieriem nu wel of niet vervangen na 60000km,
wat is het officiele fiat standpunt ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Neom

BerichtGeplaatst: Do 10-04-03 11:26    Onderwerp: Re: Reparaties/Onderhoud Reageer met quote

60.000 km word ie vervangen het staat zelfs in de instructieboekies van de nieuwe mullie's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
hjsimo
Gast

BerichtGeplaatst: Do 10-04-03 22:30    Onderwerp: Re: Reparaties/Onderhoud Reageer met quote

Onlangs moest de mulli zijn eerste apk ondergaan. Hij was nog lang niet aan een beurt toe dus een afspraak voor enkel de apk. Toen ik de wagen eind van de dag ophaalde waren er geen mankementen geconstateerd. Ik had ook niet anders verwacht. Tot mijn verbazing hoefde ik slechts 21 euro voor de afmeldkosten en de gasmeting te betalen. Reactie van de dealer: ach, je heb hem toch altijd hier in onderhoud, zo is het wel goed. Fijne vent die dealer.

ale big grin big grin
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
   Plaats reactie    Forum - Fiat Multipla forum index -> Onderhoud - Reparaties Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

Ga naar: