| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jailhouse Nieuw lid
|
Geplaatst: Do 10-05-07 10:44 Onderwerp: lekkend dak |
|
|
Guru's!
Sinds een maand heb ik een multipla. Rijd lekker echter: Na 6 weken regent het weer eens en het lijkt of ik in een cabrio rijdt! Zo lek als een mandje.
Af-fabriek zitten er 2 electrische schuifdakjes in. Het water druipt bijna letterlijk naar beneden. De rubbers rondom de dakjes zijn niet nieuw maar zien er nog zwart en strak uit.
Een schuifdak guru heeft er naar gekeken en zijn conclusie is:
reparatie is kostbaar: rubbers zijn niet misschien niet apart te bestellen, fiat heeft wellicht de materialen niet meer... Hier en daar zat een dennenaald er tussen. Ik heb de rubbers goed gepoetst nu. En ik heb een rubber randje van 2 cm gezien dat een paar millemeter omhoog staat tov. het metalen dak. Het zit in het geultje rondom het glazenraam, het krijgt daarom veel water te verwerken. En komt op mij over als plausibele plek van de water overlast.
Gezien de conclusie van de guru wil ik zelf het stukje rubber lijmen o.i.d. aan het metaal. Vaseline smeren ter afdichting klinkt logisch maar dat trekt vuil aan en dan wordt het middel erger dan de kwaal.
Heeft iemand nog tips of trucs om een rubbertje op zo'n plek te plakken (bijvoorbeeld een soort pasta die zich vormt en flexibel opdroogt)?
Moge het zonnetje maar lang blijve schijnen!
Matthijs - Gouda. |
|
| Naar boven |
|
 |
Bemer

|
Geplaatst: Ma 21-05-07 20:12 Onderwerp: Kan ook een andere reden hebben. |
|
|
| Mijn dak lekte ook (ook twee schuifdaken). Het water kwam tussen de kunstofrand van het dak en de carrosserie door. Hier kwam ik achter door heel voorzichtig precies in het randje water te gieten en na verloop van tijd kwam het water op de stoel terecht. Ik heb het randje dichtgekit met een professionele kit van een schadebedrijf. De kit hard wel uit, maar blijft iets elastisch. Ook geprobeerd met een siliconenkit, maar dat rafelt weer los en laat weer water door. Het dak is nu al weer een jaar of twee dicht. |
|
| Naar boven |
|
 |
john
|
Geplaatst: Ma 21-05-07 21:17 Onderwerp: |
|
|
Met mijn vorige multipla had ik ook lekkage.
Sanitairkit bracht voor mij de oplossing,inderdaad tussen het dak en carroserie.
Nooit geen lekkage meer gehad.
in mijn 2e multi helaas geen daken.
Mis ze wel
gr
jan |
|
| Naar boven |
|
 |
pelatta Nieuw lid
|
Geplaatst: Ma 21-05-07 21:17 Onderwerp: |
|
|
Je kunt volgens mij ruitenkit van het merk Bostic gebruiken.
Hier worden ook autoruiten mee verlijmd.
En hard idd niet helemaal uit,blijft enigzins elasties. _________________ maak mich neet gek |
|
| Naar boven |
|
 |
Jailhouse Nieuw lid
|
Geplaatst: Di 22-05-07 11:15 Onderwerp: |
|
|
| pelatta schreef: | Je kunt volgens mij ruitenkit van het merk Bostic gebruiken.
Hier worden ook autoruiten mee verlijmd.
En hard idd niet helemaal uit,blijft enigzins elasties. |
Thanks, beiden!
Heb nu tape over de ruit geplakt. Het rubber waartegen de ruit drukt heeft een kleine vervorming. De kit heeft op die plek geen nut. Ik ga eerst een weekje op vakantie en nadenken of ik naar de dealer rijdt voor een onderzoekje en afhankelijk van de kosten van herstel de naden dichtkit en/of desnoods het raam buitengebruik stel.
Bostic zal ik in elk geval onthouden...
Groet,
Matthijs |
|
| Naar boven |
|
 |
Jailhouse Nieuw lid
|
Geplaatst: Di 05-06-07 08:46 Onderwerp: |
|
|
Hierbij een update.
Uiteindelijk heeft de FIAT dealer het onderzocht. Zij hebben de rubbers los gehaald, ingevet en teruggeplaatst. Ze hebben de tuinslang erop gezet, en geen lekkage meer.
Morgen de wasstraat maar eens beproeven...
Groet,
Matthijs |
|
| Naar boven |
|
 |
pelatta Nieuw lid
|
Geplaatst: Di 05-06-07 19:36 Onderwerp: |
|
|
Hopelijk wel siliconenvet. _________________ maak mich neet gek |
|
| Naar boven |
|
 |
multiplasenna
|
Geplaatst: Di 13-11-07 00:17 Onderwerp: |
|
|
Zou iemand foto's kunnen maken van waar er gekit wordt? Mijn daken lekten ook, zijn na schoonmaken bij de dealer lekvrij, maar voor hoelang? Ik heb het nu meerdere keren gelezen, maar begrijp nog niet precies waar er gekit is.
Alvast bedankt... |
|
| Naar boven |
|
 |
Jailhouse Nieuw lid
|
Geplaatst: Ma 19-11-07 09:55 Onderwerp: |
|
|
ik heb geen foto's. Ik zal er wat proza aan wijden:
Wat bij mij hielp, tot nu toe:
De plek waar het omgaat omschrijf ik als: dak,geultje,zwart(metaal)frame,glas. Het glas ligt in een rubberen rand.
Het geultje is, zegmaar, de overgang tussen het vaste dak en het frame van het open dak. Dit geultje heb ik met kit dichtgesmeerd. Het is een klein geultje die je lekker met je vingertoppen kunnen dichtsmeren.
Ik heb aanvankelijk m'n daken tot 2maal toe laten schoonmaken bij de dealer. Ze melden zelf dat het verholpen leek. Echter de wasstraat werd niet doorstaan.
Ook zij maakten direct wel de kanttekening dat - wil je het goed doen - het binnendak weggehaald moet worden om sporen te zien. Het is financieel gezien een bodemloze put, want heel moeilijk om zekerheid te krijgen.
Groeten,
Matthijs |
|
| Naar boven |
|
 |
multiplasenna
|
Geplaatst: Ma 19-11-07 13:59 Onderwerp: |
|
|
Thanks voor je antwoord,
als de temperaturen weer iets hoger worden zal ik eens gaan kijken of ik het dicht kan smeren......... |
|
| Naar boven |
|
 |
|